A diferència de la dansa, el
ball, és una forma d'expressió més espontània i menys dirigida. Aquest
s'utilitza molt en l'educació infantil com a un moment d'expressió
lliure de sentiments en moments d'alegria i festa.
TIPUS DE DANSES
- Dansa de rotllana: Els infants es col·loquen en cercle agafant-se les mans, i executen diversos tipus de gestos i moviments en funció del ritmei la melodia de la música que escolten. És la modalitat més primitiva de dansa col·lectiva i la més simple d'execució. Segons els moviments i l'acció, trobem tres classes de danses:
- Dansa de rotllana simple: És el tipus de dansa on la roda evoluciona capa a la dreta o l'esquerra sense més moviments.
- Dansa de rotllana mimada: És el tipus de dansa on, a més d'haver-hi un moviment circular, hi ha algun altre tipus de moviment.
- Dansa de rotllana dialogda: És el tipus de dansa on s'estableix un diàleg entre dos grups de balladors o entre un ballador que se situa al centre de la roda i la resta.
- Danses en línies: En aquest tipus de dansa els infants es col·loquen l'un darrere de l'altre formant una fila o diverses, i prové directament de l'obertura de la roda, on hi ha un cap i una cua.
- Danses en parelles: En aquest tipus de dansa, els infants es col·locaran de dos en dos formant un petit ball de rotllana, on es realitzen evolucions de moviments segons la complexitat de la dansa.
- Abans dels 18 mesos: Més que la dansa, es tracta de realitzar moviments per la mateixa educadora o educador, com ara el balanceig.
- Entre els 18 i els 24 mesos:El tipus de danses més utilitzades són les de roda, amb molt pocs moviments i les mimades. Els moviments més adequats són; posar-se les mans a la cintura, i fer moviments de peus alternats i ajupir-se.
- Entre els 24 i els 36 mesos: El tipus de dnses més utilitzades són les de rotllana amb moviments rítmics i les mimades. els moviments més adequats són: moure de manera alternada peus i mans, ajupir-se i saltar. A mesura de que els infants creixin, aquestes danses seran més complexes, amb més riquesa de moviments i amb més velocitat de realització.
Eva Maria Gómez, Claudia Pastor i Patricia Sepúlveda 2n c TEI.
No hay comentarios:
Publicar un comentario